Třeba pro Microsoft Flight Simulator na HD rozlišení dostačuje nějaká GTX960 i s 4xSparseGridSuperSampling antialiasingem i ne nejhorších povětrnostních podmínkách - bohužel ten SGSSAA a ne vhodné vykreslování mraků z téhle kombinace dělá docela zabijáka GPU. Nicméně když máš hezky, tak na té 960 zalokuješ na 30FPS s VSyncem a to je pro simulaci víc než lepší.
Jenže.. když začneš lítat v místech jako Los Angels, Seattle, New York a podobné vysoce zabydlené urban plochy, tak v tu chvíli jde, grifika negrafika FPS hodně hluboko a na té 4790k držím tak 22-25FPS v průměru... mám teď tu 980tku a FPS tam mám v zásadě stejné - na simulaci není špatné, ale s TrackIR už to je velice špatné.. Tady je video z téhle situace:
https://www.youtube.com/watch?v=i4z17lQs8GY Problém je že GPU se mi při tom fláká třeba na 20-50% i s 8xSGSSAA ale CPU to nestíhá.
Současné letecké simulátory mají za požadavek vysoký výkon v single thread... na to je nejlepší právě 4790k. Liti to šestijádro mají taky, ale už ho musíš točit aby ses dostal k frekvenci té 4790k, která se z turbo boostu 4.4 nezpomalí při jakékoli zátěži a teplotě (mám podezření že v Intelu vzali 4770k a to vnitřně přetaktovali... oba procesory se overclockem dostanou +- na stejnou hodnotu). Navíc ty simulátory sice 6 jader použít umí, ale jen jeden (který to zrovna nepotřebuje) je využívá adekvátně, zbylé jsou koncepčně z dob single core procesoru a multi core support se tam dodělával, funguje, ale ten hlavní renderovací proces musí běžet na jednom jádře... Na mém procesoru můžu ty simy pustit jen na dvou jádrech a budou mít stejný výkon jako na 3 nebo 4... Osobně je pouštím na 3 (core 0 zůstává pro procesy systému) HT tomu taky nijak nepomůže.
Nicméně z FSX jsem přešel na Prepar3D, který vyšel z FSX pod jinou licencí. P3D prošel docela rychlým vývojem a namísto DX9 je plně DX11, což značně ulevilo procesoru ale pořád je jedno jádro na 100% při celkové zátěži CPU jen na 40%, ale tady už to ždímá tu grafiku, autoři záměrně zanechali kompatibilitu s FSX, protože ty simulátory jsou hodně o doplňcích za které člověk nezřídka utratí čtyřciferné částky v USD.
Pod DX11 to sice běhá rychleji ale je tam násobně víc efektů, které chce člověk vidět, takže pak ty dualway Titany jsou akorát až na výjimky právě těch hodně zahuštěných oblastí... Tady je opět to Los Angels v P3D
https://www.youtube.com/watch?v=7r9cP5RG1N8 - je to o pár FPS lepší, ale je to dáno i letadlem, to co jsem použil ve FSX je daleko náročnější než to co letím v P3D... V P3D mám rozdíl mezi těmi letadly cca 4-5 FPS. A to ještě není žádná komplexní simulace sofistikovaného Jetu. To, když lidé rozcházejí i s kompletní napodobeninou kokpitu, tak ten sim běží třeba na 4-5 počítačích - jeden server, další hlavní renderování a zbylé řeší jednotlivé systémy...
SHort story... flight simulátory potřebují výkonný procesor a slabší grafika, tedy přesný opak herního počítače, kde stačí průměrný CPU ale musíš mít dobrou grafiku... (tady beru v potaz vše co je GTX970 a víc)...